قالب شرکتی وردپرس

۴۸۸ بازديد

در این مقاله به نکاتی که هنگام خرید قالب شرکتی وردپرس باید به آن توجه کنید می پردازیم با رعایت چند نکته ساده می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. با ما همراه باشید:

 انتخاب با دقت
 
ابتدا باید در بین قالب های شرکت های متعدد، بهترین قالبی که متناسب با نیازها و اهداف شماست انتخاب کرده و اقدام به خرید آن نمایید. این انتخاب باید با تحقیق درست و دقیق، برآورد هزینه ها و خلاصه کلام با چشم باز صورت پذیرد. سعی کنید حتی به بررسی نکات کوچک و به ظاهر بی اهمیت نیز بپردازید تا بعدها دچار مشکل نشوید.
 
قابلیت رقابت
 
قالب های شرکتی باید دارای یکسری قابلیت باشند تا بتوانند در موتورهای جستجوگر مانند: گوگل با دیگر قالب ها رقابت کنند ولی برخی از قالب ها به منظور درج اطلاعات شرکتی و نمایش عمومی خدمات طراحی شده اند. پس قبل از خرید دقت نمایید که طراح، قالب شرکتی خود را متناسب با آخرین معیارهای گوگل طراحی کرده باشد و این قالب توانایی رقابت با سایر قالب های را دارد یا خیر؟
 
بررسی امکانات پنل
 
باید امکانات پنل تنظیمات قالب مورد نظر را بررسی نمایید. اگر قالب‌ شرکتی امکان تغییر بخش های مختلف داخلی و خارجی و امکان تغییر رنگ به وسیله پنل تنظیمات حرفه ای را داشته باشد. یک قالب خوب و کاربردی محسوب می شود. پس به این نکته توجه کنید.
 
امکان برقراری ارتباط
 
قالب شرکتی باید بتواند میان مدیران سایت و مخاطبان ارتباط و تعامل ایجاد کند. مطمئن باشید که این ارتباط بدون منفعت نیست. علاوه بر ارتباط از طریق محتوا، ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی پرمخاطب نیز اهمیت بالایی دارد.
 
ارائه خدمات
 
دقت نمایید که قالب های شرکتی، در ازای فروش قالب باید خدماتی به خریداران خود ارائه کنند. این خدمات شامل: بروزرسانی، رفع مشکلات فنی و در یک کلام پشتیبانی بی عیب و نقص طراح می باشد.
 
قالب سئو شده
 
قبل از اقدام به خرید قالب شرکتی، باید بررسی کنید که قالب وردپرس سئو شده باشد. قالب سئو شده بزرگترین دغدغه خریداران است، زیرا کسب و کار آنها را رونق می بخشد. در ادامه به مزایای قالب سئو شده می پردازیم.
 
اولین مورد که بسیار حائز اهمیت است، به روزرسانی به موقع قالب وردپرس است. اگر قالب وردپرس با استاندارد های روز دنیا مطابقت داشته باشد، به تبع کدگذاری به روزی نیز دارد. این کار باعث بدست آمدن نتیجه مطلوبی می شود. دومین مورد دوستی با کرولرهای گوگل (خزنده های گوگل) است. خزنده های گوگل با جستجو در وب سایت شما، می خواهند از محتوای آن مطلع شوند. اگر می خواهید کرولرها را از ورود به صفحات خاصی منع کنید یا اجازه نمایش برخی از صفحات را در نتایج گوگل ندهید. با استفاده از زبان نشانه گذاری Schema این کار قابل انجام است. ابتدا منبع کد یک قالب وردپرسی را بررسی و کدهای مربوط به schema.org را ببینید. سومین مورد، آیکن های شبکه های اجتماعی است. این کار باعث دیده شدن سایت شما می شود. سعی کنید در قالب سایت خود آیکونی از شبکه های اجتماعی داشته باشید.
 
برای طراحی قالب وردپرس تخصصی به یک تیم نیاز دارید!
 
برای طراحی قالب وردپرس تخصصی به یک تیم طراحی قوی و مجرب نیاز است. این تیم باید قالب وردپرس را مطابق سلیقه کارفرما تنظیم و طراحی کنند. همچنین توانایی ارائه مشاوره درست به کارفرما را داشته باشند و اگر کارفرما دچار سردرگمی شد بتوانند به درستی او را راهنمایی کنند. پس در انتخاب تیم طراحی دقت فراوانی بکار برید و سعی کنید از کسانی که به سراغ تیم های طراحی سایت رفته اند مشاوره بگیرید. این تیم حداقل شامل سه نفر می شود. در ادامه با وظیفه هر یک از اعضای این گروه آشنا می شویم.
 
۱- مدیر پروژه
 
مدیر پروژه، مسئولیت سایر اعضای تیم را برعهده دارد. او با کارفرما در ارتباط است و مانند یک پل میان شما و سایر افراد تیم ارتباط برقرار می کند تا طراحی قالب وردپرس تخصصی شما به خوبی صورت پذیرد و تمامی درخواست های شما اجرا شود. وی باید پاسخگوی هرگونه سوالات فنی شما باشد. همچنین، باید به کلیه امور از طراحی تا پیاده سازی مسلط باشد وی می تواند به عنوان ناظر و مشاور شما در کنارتان باشد.
 
۲- گرافیست :
 
تهیه یک طرح گرافیکی از پروژه برای شما باعث می شود تا بتوانید در مورد ساختار گرافیکی سایت خود پیش زمینه ای داشته باشید و در مورد آن اظهار نظر کنید و یا مواردی را اضافه، ویرایش و حذف نمایید. به همین منظورگرافیست با شما در ارتباط خواهد بود تا بتوانید با یکدیگر به درستی تبادل نظر داشته باشید.
 
۳ – برنامه نویس:
 
تعداد برنامه نویس ها برای هر پروژه به میزان بزرگ بودن آن و حجم کار بستگی دارد. معمولا بین ۱ تا ۴ برنامه نویس برای هر پروژه نیاز است. مدیر پروژه پس از بررسی سفارش ها مبنی بر طراحی قالب و شناخت نیازهای شما، تعداد آنها را مشخص می کند. پس از آن، کار برنامه نویسان شروع می شود. ابتدا ظاهر قالب را با زبان های HTML، CSS،JAVA SCRIPT و … کدنویسی می کنند. سپس با استفاده از زبان برنامه نویسی (مانند PHP) طراحی بک گراند وب سایت را انجام می دهند. کار کدنویسی به صورت دمو انجام می شود و تا زمان تایید نهایی، می توانند ویرایش هایی روی کدها انجام دهند.
 
تعیین نقش های کاربری در وردپرس
 
پس از خرید قالب وردپرس و راه اندازی وب سایت، باید نقش هایی به منظور انجام امور سایت به آن اضافه نمایید. برخی سایت ها دارای یک مدیر هستند و تمامی کارها بر عهده مدیر سایت است. اما برخی سایت ها ضمن تعریف پنج نقش (مدیر، ویرایشگر، نویسنده، مشارکت کننده و مشترک) برای کاربران خود، امور هر بخش را به فرد مربوطه می سپارند. پس از آن، می توانید نقش کاربری و پسورد مخصوص را در اختیار هر فرد قرار دهید. اینک به بررسی سطوح دسترسی افراد می پردازیم.
 
۱- مدیر
 
مهمترین نقش در وب سایت مدیر آن است. مدیر، سایت وردپرسی را به طور کامل تحت اختیار و کنترل خود دارد. مدیر می تواند افزونه ها، کاربر جدید و قالب جدیدی را اضافه کند، پست های جدید منتشر کند، پست های برخی کاربران را ویرایش و حذف کند. تنظیمات قالب را دستکاری کند. پس دقت لازم را بکار بگیرید تا بهترین افراد را با تخصص و مهارت کافی در پست مناسب قرار دهید.
 
۲- ویرایشگر
 
ویرایشگر وظیفه دارد که محتوا را بررسی و اضافه کند و پست های دیگران را حذف، ویرایش و انتشار دهد. اما نمی تواند تنظیمات وب سایت را براساس معیارهای خود تغییر دهد.
 
۳- نویسنده
 
فردی که نقش نویسندگی را برعهده دارد، تنها مسئول نوشتن و انتشار پست های خود است و فقط می تواند آنها را کنترل نماید. می تواند پست های را بنویسد و انتشار دهد. نویسنده به هیچ وجه نمی تواند به تنظیمات سایت یا پست های سایر کاربران دسترسی داشته باشد.
 
۴- مشارکت کننده
 
تنها کاری که مشارکت کننده می تواند انجام دهد نوشتن پست یا ویرایش نوشته های قبلی خود است. همچنین می تواند روی هر پست تگ اضافه کند. او نمی تواند پست های خود را منتشر کند. نمی تواند دسته ای به سایت اضافه کند و تنها وظیفه دارد محتوای خود را مطابق دسته های موجود بنویسند.
 
۵- کاربر
 
کاربران معمولا مخاطبین وب سایت هستند. آنها نمی توانند تنظیماتی روی سایت انجام دهند یا پستی نوشته و در سایت منتشر یا ویرایش کنند. آنها تنها می توانند روی سایت شما پروفایلی ایجاد کرده و فقط اطلاعات شخصی پروفایل خود را تغییر دهند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.