در سازمان شما فرآیندهای کاری چگونه انجام می شود

۵۲۶ بازديد

در سازمان شما فرآیندهای کاری چگونه انجام می شود

آیا فرآیندهای شما همیشه بهینه انجام می شود؟ آیا بهره وری در مجموعه شما بالا است؟ کیفیت کارها به چه شکلی انجام میشود؟ در بسیاری از سازمان ها کیفیت فرآیندها به شکل درستی انجام نمی شود و بهره وری سازمان ها معمولا پایین می آید. اما واقعا راهکار چیست؟ چگونه می توانیم بهره وری سازمان را افزایش دهید؟

 

خوب شما فکر کنید سازمانی دارید که همه سیستم های شما مبتنی بر کامپیوتر است. شما فکر کنید همه این کامپیوترها جدا از هم کار کنند آیا فرآیندهای سازمان شما درست انجام می شود؟ باید بگویم قطعا خیر. شما تصور کنید که کامپیوتر شما به صورت مجزا کار می کند و منابع سخت افزاری و نرم افزاری به اشتراک گذاشته نشده باشد آیا دیگر پیشرفتی در کار است؟ آیا دیگر شما می توانید فرآیندهای کاری سازمان خود را به درستی انجام دهید؟ خیر

پشتیبانی شبکه کامپیوتری، به مفهوم نگهداری شبکه، مراقبت و رفع ایرادات به وجود آمده در شبکه کامپیوتری است. پشتیبانی شبکه یکی از کارهای مهمی است که شما باید بعد از نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری انجام دهید زیرا اطلاعات مهمی در شبکه شما خواهئ بود که امنیت و حفظ و نگهداری از آن ها برای شما مهم است. اگر پشتیبانی شبکه به خوبی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام نشود خسارت های بسیار زیادی به سازمان وارد می شود.

پشتیبانی شبکه پارمونت، این موضوع را خیلی خوب درک کرده و تلاش می نماید با ارائه خدمات متمایز و مشاوره های به موقع از مشکلات کامپیوتری و شبکه پیشگیری کرده و با کسب رضایت مشتریان خدمات خود و تعداد مشتریان را گسترش دهد.

اما دغدغه مدیران برای داشتن یک پشتیبان چیست؟

در سازمان ها هزینه ها بسیار زیاد هستند. مدیران سازمان هر آن چیزی را که می خواهند انجام دهند اول هزینه آن را برآورد می کنند تا ببینند سازمان از پس هزینه ی سنگین آن برمی آید؟ پشتیبانی شبکه نیز یک امری هزینه بردار است اما از نظر من هزینه ای که به نفع سازمان تمام می شود. زیرا ممکن است شبکه های کامپیوتری در سازمان دچار مشکلی بزرگ شوند که اگر سریعا اقدام نشود برای سازمان خسارتی سنگین برجای می گذارند. در نتیجه پشتیبانی شبکه ضروری است. اما هزینه و تعرفه های پشتیبانی به چه صورتی محاسبه می گردد؟

تعرفه ها و هزینه های سازمان :

بسیاری از شرکت ها همیشه به فکر این هستند که پشتیبانی شبکه خود را با ارزان ترین قیمت ها بگیرند اما باید بگویم شما نباید به دنبال ارزان ترین قیمت ها باشید. شما باید ابتدا نیازهای سازمان خود را در نظر بگیرید. شما باید هزینه‌ ای که تجهیزات شبکه برای شما داشته‌اند، میزان خسارت در زمان خرابی سیستم‌ها و اینکه زیرساخت شبکه برای شما چقدر اهمیت دارد را در نظر بگیرید.

برای این که هزینه های خدمات پشتیبانی را بهتر درک کنید باید ابتدا یکسری فاکتورها را در نر بگیرید. برای مثال شما باید ببینید چه تعداری تجهیزات دارید؟چه سرویس هایی در شبکه نصب شده است؟ انتظار خود را نیز از شرکت ارائه دهنده شبکه نیز باید مشخص باشد. همچنین باید مطرح کنید که چند بار در هفته می خواهید متخصص پشتیبانی در محل سازمان شما حضور داشته باشد.

منبع: تعرفه پشتیبانی شبکه

پشتیانی شبکه شامل چیست و چرا سازمان ها نیازمند پشتیبان شبکه هستند؟

حفظ و نگهداری شبکه :

یکی از خدمات پشتیبانی شبکه حفظ و نگهداری شبکه است. هدف اصلی در این بخش از خدمات پشتیبانی شبکه نگهداری از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری شبکه است. به عبارت دیگر پشتیبانی شبکه پشتیبانی با رعایت اصول استانداردها می باشد.

در این بخش پشتیبانی شبکه باید کلیه تجهیزات شبکه شبکه مانند کامپیوترها، سرورها، روترها، مودم ها و ... به همراه تجهیزات پسیو و زیر ساختی ( کابل، داکت، کیستون ها، رک و...) به صورت کامل مستندسازی و نقشه شبکه به همراه جزئیات تجهیزات در آن مشخص گردد.

حفظ و نگهداری شبکه ها یکی از کارهای مهمی است که در بخش پشتیبانی شبکه ها باید انجام شود. زیرا اطلاعات مکتوب شده و یا به اصطلاح شبکه ای داکیومنت سازی شده از شبکه بسیار مهم و حائز اهمیت است مخصوصا در شبکه های بزرگ در سازمان های بزرگ.چرا که این اطلاعات مکتوب شده در حل مشکلات و رفع ایرادات به مدیران شبکه و کارشناسان پشتیبانی به شدت کمک می کند. داشتن اطلاعات شبکه به صورت مکتوب می‌تواند یک آگاهی نسبی از وضعیت شبکه را برای صاحبان کسب و کار فراهم کند.

به جرأت می‌توان گفت که نداشتن اطلاعات مستندسازی شده از شبکه، یکی از معضلات بزرگ شرکت‌ها در بحث پشتیبانی از شبکه می‌باشد. هرچه قدر وسعت و جزئیات شبکه بیشتر باشد نیاز به این اسناد بیشتر احساس می‌گردد. در شبکه‌های بزرگ نداشتن چنین اطلاعاتی می‌تواند موجب هدر رفتن روزها و حتی ماه‌ها زمان و انرژی شود و هزینه‌های زیادی را تحمیل کند.

یکی دیگر از خدمات پشتبانی رفع ایرادات و مشکلات شبکه :

اگر در سازمان ها به هر دلیلی مشکل و خللی در شبکه به وجود بیاید، کارشناسان می توانند آن را سریعا رفع کنند. یکی دیگر از خدمات مهمی که در خدمات پشتیبانی ارائه می شود همین بخش است. در این بخش در صورت کوچک ترین مشکل، پشتیبانان وظیفه دارند در سریع ترین زمان ممکن ایرادات را رفع کنند زیرا مشکلات شبکه اگر در کوتاه ترین زمان ممکن انجام نشود مشکلات جدی به بار می آورد و سازمان هزینه های بسیار زیادی را متحمل می شوند.

این بخش از پشتیبانی معمولاً به دو شکل حضوری و یا به صورت از راه دور ارائه می‌گردد. در حالت حضوری کارشناسان در اولین فرصت به محل شرکت مراجعه کرده و از نزدیک در صدد حل مشکلات بر می‌آیند. اما در بعضی از موارد این امکان وجود دارد که کارشناسان به صورت ریموت و یا از راه دور توسط نرم‌افزارهای مختص این کار، اقدام به حل مشکلات نمایند.

آینده نگری و رفع نیازهای آتی شبکه

خوب تا اینجا متوجه شده اید که اگر در شبکه سازمانی شما مشکلی رخ بدهد پشتیبانان شبکه می توانند آن را حل کنند تا سازمان هزینه های زیادی را متحمل نشود. اما یکی دیگر از خدماتی که در پشتیبانان ارائه می دهند پیشگیری از مشکلی است که هنوز رخ نداده است. به همین دلیل است که سازمان حتی اگر دچار مشکل هم نباشد باز به یک پشتیان شبکه نیازمند است.

 

منبع: چرا به پشتیبانی شبکه کامپیوتری نیاز داریم ؟

ویپ چیست؟

ویپvoipیعنی انتقال صدا روی بستر شبکه voice over ip.در سیستم ویپ،صوت که میتوان ان را به صورت انالوگ انتقال به امواج و سیم مسی الکتریکی داد ان را به صفر ویک مبدل می کند و به صورت دیجیتال در بستر شبکه منتقل کرده.توضیح اینکه  صوت به توسط micگوشی به موج الکتریکی تبدیل گردیده و انگاه به کمک گوشی تلفن ویپ به صوت دیجیتال تبدیل میشود واین دیتای دیجیتال در شبکه سرور ویپ یا سانترال وابسته دبه شبکه ارسال میگردد.سانترال ویپ بعد از تشخیص مقصد دیتا را به گوشی ویپ مقصد یا گیتوی ویپ که به خط شهری اتصال دارد ارسال می کند و در مرحله ی نهایی در مقصد گیتوی یا گوشی ویپ دیتا را به امواج الکتریکی مبدل میکند و دوباره به صدای انالوگ تبدیل میشود. در واقع ویپ صدا را از طریق شبکه ی اینترنت به صورت بسته های اطلاعاتی با کیفیت بالا نسبت به تلفنهای سنتی متصل می کند. در تلفنهای ویپ مدیریت سیستم، کنترل ،تنظیم و تغییرات در سیستم به صورت اسان انجام میگیرد وتماما از طریق کنترل از راه دور انجام می شود بدون  حضور فیزیکی و با یک ریموت کارشناسی یک سیستم تلفن ویپ قابل انجام بوده در صورتی که تلفنهای قدیمی دارای سیستم های کاربری پیچیده ای هستند که معمولا تنها برای استفاده ی کارشناسان طراحی گردیده و به علت پیچیدگی تنظیمات باید حضور فیزیکی و کارشناسانه داشته باشند.

منبع: چرا تلفن ویپ از الزامات هر سازمانی است؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.