وقت سفارت چیست؟

۵۴۰ بازديد

 

برای گرفتن ویزای کشور موردنظر خود باید با افسران ویزای کشور مقصد مصاحبه داشته باشید. این بستگی به کشور مقصد دارد که با افسران ویزا مصاحبه کنید یا این که برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به سفارتخانه و یا کارگزاری بروید. به دلیل حجم زیاد درخواست متقاضیان ویزا، سفارت خانه ها و کنسولگری ها، سیستم تعیین وقت سفارت را برای جلوگیری از ازدحام راه اندازی کرده اند.

 

وقت سفارت مثل همان نوبت بانکی است با این تفاوت که ممکن است 1 روز، 1 ماه و حتی یک سال بعد نوبت شما برای مراجعه به سفارت برسد.

وقت سفارت انگلیس در دبی

کارگزار سفارت انگلیس در امارات شرکت Vfs Global میباشد که امکان گرفتن نوبت از 3 هفتۀ آینده به بعد را به مسافران میدهد. وقت در سفارت انگلیس در دبی امارات به مدارک زیر نیاز دارد :

  1. اسکن صفحه اول پاسپورت
  2. 2. تکمیل شدۀ فرم فارسی سفارت انگلیس
  3. 3. رزرو هتل / دعوتنامه و مدارک اقامتی دعوت کننده

در نظر داشته باشید که سفارت انگلیس، اصل پاسپورت متقاضی را بعد از تحویل مدارک به او برنمیگرداند و از طرفی هم کشور امارات امکان بازگشت متقاضی به ایران را بدون پاسپورت نمیدهد و شخص تا زمانی که ویزای خود را دریافت میکند به مدت 2 الی 3 هفته باید در امارات بماند.

فقط در درخواست های اقامتی چون شرکت Vfs Global اصل پاسپورت متقاضی را به او برمیگرداند، انجام پیکاپ توسط این مرکز نیز امکان پذیر است.

اخذ وقت سفارت سوئد

کنسولگری سوئد در ایران، اخذ وقت سفارت سوئد را انجام میدهد. برای درخواست ویزای این کشور باید فرم درخواست را به شکل آنلاین پر کنید و حتی هزینه ویزا را هم در این سایت پرداخت نمایید. دو ماه بعد از ارائه درخواست میتوانید به سفارت این کشور بروید. در صورتی که بخواهید وقت سفارت شما زودتر از دو ماه تعیین شود باید با ارائه مدرک، به سفارت سوئد در تهران ایمیلی بفرستید تا در زمان کمتری بتوانید نوبت خود را اخذ کنید. برای وقت سفارت سوئد مصاحبه ای انجام نمیشود و فقط برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به سفارت این کشور مراجعه میکنید.

تعیین وقت سفارت نروژ

تعیین وقت سفارت نروژ  را میتوانید از طریق سایت سفارت این کشور پیگیری کنید. بین  14 تا 21 روز کاری بعد از ارسال درخواست وقت سفارت زمان میبرد تا بتوانید به سفارت خانه این کشور بروید. فرم ویزای نروژ را باید به صورت آنلاین در سایت سفارت این کشور پر کنید. برای حضور در سفارت نروژ باید به آدرس تهران، فرمانیه، بلوار لواسانی، دیباجی شمالی، خیابان یاسمن، پلاک ۷۲ در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۵:۳۰ مراجعه کنید.

اخذ وقت سفارت سوئیس در تهران

اخذ وقت سفارت سوئیس در تهران، توسط شرکت VFSGlobal انجام می‌شود. مدارک لازم برای درخواست وقت سفارت سوئیس، اسم و فامیل (مطابق پاسپورت)، شماره پاسپورت و شماره تماس خود به همراه اسکن و یا عکس واضح است  که به دفتر وی اف اس ارسال میکنید. بعد از 2 هفته از ارسال درخواست وقت سفارت سوئیس میتوانید به دفتر کارگزاری ویزای این کشور بروید. برای حضور در دفتر وی اف اس گلوبال سوئیس می‌توانید در روز های یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ساعت ۱۷ به آدرس تهران، میدان هروی، خیابان شهید موسوی (گلستان ۵)، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم مراجعه نمایید.

منبع : تعیین وقت سفارت نروژ ، پارت ویزا 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.