مشخصات یک اپیلیدی خوب در چیست ؟

۵۱۱ بازديد

مشخصات یک اپیلیدی خوب در چیست ؟

در این مقاله ضمن پاسخ دادن به سؤال اپیلیدی چیست تفاوت‌های آن با دیگر روش‌های رفع موهای زائد را بررسی خواهیم کرد.

پس از توضیح تشابه لفظیِ اپیلیدی و اپیلاتور، در مورد تفاوت شیور و اپیلیدی توضیح خواهیم داد و از ترجیح داشتن اپیلیدی یا بندانداز برقی هم خواهیم نوشت.

فواید و مضرات اپیلیدی از جمله اپیلیدی در بارداری نیز بخش دیگری از مطالب این مقاله خواهد بود.

با شیک فام همراه باشید.

 

 

اپیلاتور چیست ?

اپیلاتور (Epilator) دستگاهی است که از آن برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود.

اساس کار اپیلاتور متکی به تعدادی موچین است که تعداد آن‌ها بسته به نوع اپیلاتورها معمولاً بین بیست تا سی موچین را شامل می‌شود.

اپیلاتور در طی زمان و پیشرفت فناوری اکنون دارای دیسک‌های فنری و سپس چرخانی شدند که جنس آن‌ها اکثراً فلزی یا سرامیکی هستند.

 

تفاوت اپیلیدی و اپیلاسیون:

این دو مورد به خاطر تشابه لفظی گاهی به‌غلط به یک معنی به کار برده می‌شوند.

اپیلاسیون در اصل، یک کلمه‌ی فرانسوی به معنای از بین بردن موهای زائد است و می‌تواند شامل تمامی روش‌های از بین بردن موهای زائد شود ولی اپیلیدی امروزه در زبان فارسی به‌نوعی دستگاه اپیلاسیون گفته می‌شود.

 

تفاوت اپیلیدی و اپیلاتور:

اپیلیدی و اپیلاتور دو اصطلاح برای یک دستگاه هستند که اصلی‌ترین استفاده‌ی آن همان‌طور که گفته شد از بین بردن موهای زائد است.

 

تفاوت شیور و اپیلیدی چیست:

در حالت کلی، اساس کار شیور بر مبنای زدودن موهای زائد با تیغ است ولی اساس کار اپیلاتور بر مبنای کندن موهای زائد است.

در مورد خوب بودن شیور یا اپیلاتور نظرات متفاوتی وجود دارد.

در حالت کلی در مورد صورت خانم‌ها اگر صورت شخص موهای نازک و بور داشته باشد بهتر است که از شیور استفاده شود و اگر دارای موهای ضخیم باشد، اپیلیدی بهتر است.

در مورد موها ی بدن به دلیل از ریشه کنده شدن موها در اپیلیدی، این روش کارایی بیشتری در  زدودن موهای زائد بدن دارد.

اپیلیدی یا بندانداز:

طبق نظر برخی خانم‌ها تفاوت اپیلاتور، شیور و بندانداز این است که موهایی که توسط بند انداختن دستی یا برقی از صورت زدوده می‌شوند نسبت به استفاده از اپیلیدی یا شیور دیرتر رشد می‌کنند؛ ولی بند انداختن همیشه خطر جوش زدن صورت خانم‌ها را به همراه دارد.

 

اپیلیدی یا بندانداز برقی :

در مورد زدودن موهای صورت خانم‌ها معمولاً استفاده از بندانداز برقی هم رواج بیشتری نسبت به استفاده از اپیلیدی دارد.

البته برخی خانم‌ها از ترس جوش زدن صورت که همان‌طوری که گفته شد در روش بند انداختن، احتمالش خیلی بیشتر است فقط پیشانی و پشت لب خود را بند می‌اندازند و باقی صورت را شیو یا اپیلیدی می‌کنند

نکته‌ی دیگر این است که خانم‌هایی که در صورتشان موهای نسبتاً ضخیم می‌روید بهتر است استفاده از اپیلیدی یا ماشین شیو را انتخاب کنند؛ ولی برای خانم‌هایی که در صورتشان موهای کرکی و خیلی ظریف دارند، بند انداختن، بهتر است.

 

اپیلیدی خوب یا بد را از کجا تشخیص بدهیم

پیش از بررسی این موضوع باید به یاد داشته باشید که هر نوع اپیلیدی که خریدید ابتدا به جهت تیغه‌های آن دقت کنید و ببینید که آیا در جهت صحیح حرکت می‌کنند یا نه اگر این‌طور نبود تا برطرف شدن اشکال آن و تعمیر شدنش از آن استفاده نکنید چون اگر حرکت تیغه‌ها برعکس باشد می‌تواند به پوست شما آسیب زیادی برساند.

در پاسخ به سؤال راز خرید موفق اپیلیدی چیست باید گفت که در خرید اپیلیدی بهتر است نوع شارژی و سیم‌دار آن را بخرید.

ضد آب بودن اپیلیدی هم یکی از مواردی است که بهتر است آن را هم در نظر بگیرید.

 

آیا اپیلیدی خوب است:

این پاسخ بستگی به نوع استفاده و نوع پوست و حتی سلیقه‌ی افراد دارد.

امکان دارد برای برخی‌ها تیغ زدن به پوست یا استفاده از ماشین شیو اثرات نامطلوب‌تری نسبت به استفاده‌ی آن‌ها از اپیلیدی داشته باشد.

به‌طور کلی در پاسخ به سؤال فایده‌ی اپیلیسیون چیست باید گفت که استفاده از اپیلیسیون چون همراه با کنده شدن موهای زائد است، هم قطر موهای زائد را کم می‌کند و هم با هر بار اپیلاسیون، مدت رشد مجدد موهای زائد طولانی‌تر می‌شود، لذا روش اساسی‌تر و بهتری نسبت به تیغ زدن یا استفاده از ماشین شیو است.

 

مشخصات یک اپیلیدی خوب:

سالم بودن دستگاه و حرکت درست تیغه‌ها، امکان استفاده از آن به‌طور باسیم و شارژی و ضد آب بودن مهم‌ترین ویژگی‌های یک اپیلیدی خوب است.

فواید و مضرات اپیلیدی

اپیلیدی از لحاظ نتیجه گرفتن درزمینه‌ی رفع موهای زائد خیلی خوب است و موجب رشد دیرترِ موهای زائد و نازک‌تر شدن آن‌ها می‌شود ولی می‌تواند با کمی درد و سرخ شدن پوست نیز همراه باشد.

آیا اپیلیدی برای پوست ضرر دارد:

همان‌طور که اشاره کردیم از لحاظ نتیجه‌ی کار، اپیلیدی یکی از بهترین روش‌های رفع موهای زائد است اما استفاده از اپیلیدی استاندارد ضرری برای پوست ندارد البته بخصوص در دفعات اول استفاده از اپیلیدی باعث درد و هم‌چنین سرخی پوست می‌شود ولی در مقایسه با تیغ زدن که زخم‌های جدی می‌تواند به وجود بیاورد و حتی بند انداختن که می‌تواند موجب سرخی پوست و جوش زدن پوست شود ضرر کمتری دارد.

با توجه به توضیح فوق به‌راحتی می‌توان فهمید که علت ضرر کمتر اپیلیدی چیست.

 

عوارض اپیلیدی برای صورت:

خواب موهای بعضی افراد طوری است که در ابتدای رشد، حالت رشد افقی دارند، وقتی این افراد از اپیلیدی استفاده می‌کنند واکنش پوست به کنده شدن مو خیلی شدیدتر است و موجب سرخی زیادتر پوست در آن‌ها می‌شود.

چنین افرادی هم برای پوست بدن و هم بخصوص برای پوست صورت باید از روش‌هایی استفاده کنند که مو از ریشه کنده نشود، مثل روش استفاده از شیو یا تیغ زدن.

 

اپیلیدی شکم در بارداری:

با این‌که هنوز هیچ یافته‌ی مستندی مبنی بر مضر بودن اپیلیدی در بارداری منتشر نشده ولی برخی متخصصان توصیه می‌کنند که خانم‌ها نباید از اپیلیدی در دوران بارداری استفاده کنند.

به نظر شما نقاط دیگر ضعف و قوت اپیلیدی چیست ؟

 منبع : https://bit.ly/2sjZkxw

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.